torsdag 22 mars 2012

Grönklitt veckan - Torsdag


Igår var jag, Leia, mormor och morfar i björnparken. Där såg vi så klart björnar. Vi såg även isbjörnar, snöleopard, tigrar och vargar.

Från björnparken kunde man ta sig till toppstugan, där åt vi lunch. Jätte god mat hade dom. Mamma och pappa (mormor och morfar) tog varsin fish and chips. Leia åt pannkakor med sylt och grädde. Jag tog en hamburger tallrik. Den var jätte god.

I måndags åkte vi till Mora för att kolla på en loppis, men istället hittade en annan loppis. Där köpte jag en bitsocker låda och en hög lampfot. Lådan kostade 100:- och lampfoten fick jag för 20:-

Idag har vi ätit tacos. Lilla Eric var här och åt med oss. (Eric är mitt kusin barn) han är född i februari året efter Leia, alltså 2009. Dom har lekt mycket denna veckan vi varit här. Dom leker väldigt bra också =) Pussas och har sig.

Idag var vi även till Fryksås och åt våffla, dock inte jag, jag tog en morotskaka. Sen åkte vi till Orsa och handlade maten till tacosen. Då hittade jag en återförsäljare till Panduro. Gissa om jag blev glad, för vet ni?! Dom hade en så kallad "papertagger" =) Som jag har letat! Panduro själva har slutat sälja dessa och jag har letat som en tok. Och äntligen hittade jag en! Och den var nedsatt i pris också =)

Vi har åkt snowracer! Leia har testat längdskidor. Hon blev jätte glad för dom, det var en tidig present från mormor och morfar. Rosa och fina, pjäxorna är också rosa. Gick ganska bra för att vara nybörjare.

Jag har bara tagit det lugnt, åkt lite snowracer med Leia.

Snart sova Godnatt!



Inga kommentarer: