måndag 30 juli 2012

Nytt liv, nytt hem, nytt jobb(?)

Nu på onsdag den 1a augusti får jag nycklarna till lägenheten. Jag och min man ska skiljas. Det är mitt val och därför känns det inte så hemskt. Visst känns det jobbigt med allt runt omkring. Speciellt med Leia. Det kommer vara jobbigt att vara utan henne varannan vecka i början men man vänjer sig väl.

Lägenheten är en 2a på 55kvm och den ligger i Rimbo (min hemort) där ska jag bo och Leia varannan vecka. Jag kommer komma närmre mina vänner och familj. Hyran är billig. Det ingår fiberanslutning, värme och vatten. El tillkommer. Hyra parkeringsplats måste jag oxå göra. Annars har jag ju ingenstans att göra av bilen.

I förra veckan var jag och handlade 6 st Benno Cd/dvd pelare för 150 kronor.

Idag var jag och mamma och handlade en inomhus kaninbur. Jag trodde att storleken skulle vara normal, men den är gigantisk :) Nu tänkte vi göra så här att jag har dom här hos mamma och pappa och så får dom bo i den istället. Så får vi se hur det blir i framtiden.

På onsdag skriver vi över alla lån på huset till Thomas. På torsdag ska jag på arbetsintervju kl 15 för Attendo Care i Täby.

På fredag åker jag till Mia och på lördag ska vi gå på Pride och festa :) Kommer hem på söndag.



Inga kommentarer: